Search
  • הלית וייל

שלושה שלבים עיקריים לריפוי מטראומה

קראתי את הכתבה על האמנית טובה דורפמן, בוגרת בצלאל שעברה תקיפה מינית וחייה השתנו לבלי הכר. בסרט הגמר שלה, היא ממחישה, מהם התסמינים שעוצרים את החיים כתוצאה מהטראומה.


היא מדברת על כך שפעמים רבות יש לנו כחברה קושי להבין איך אירוע שלעיתים נראה, לכאורה, פעוט משפיע בצורה כל כך משמעותית על חיי הקורבן אפילו ברמה הבסיסית של חיי היומיום.


הכתבה העלתה בי רצון לתת הסבר קצר על פוסט טראומה ועל שלבי הריפוי:


מה קורה בשלב הטראומה? באותם רגעים איומים, הגוף נכנס למצב של קפיאה. לעיתים נוצרת הדחקה חלקית או מלאה שהיא תוצאה של קושי להתמודד עם הרגשות והתחושות בעת האירוע. בהמשך הגוף שעבר את החוויה "זוכר" ולכן אי אפשר באמת להמשיך הלאה כאילו לא קרה דבר.


תהליך החלמה מורכב משלבי ריפוי:


שלב ראשון - להכיר בכך שזה קרה

ההסכמה להכיר בכך שעברנו תקיפה היא משמעותית. להודות בינינו לבין עצמנו ולתת לזה תוקף.


שלב שני – להסכים לקבל עזרה

כל עוד אנחנו לבד, אנחנו נותרים כמו אז לבד, כשאין מי שיציל אותנו ואנחנו חסרי אונים.


שלב שלישי – לתת מקום לרגשות ולתחושות דרך תהליכי עיבוד.

כל עוד אנחנו מתעלמים מהכאב או לא נותנים לו מקום הוא ימשיך ללוות אותנו ולהשפיע על חיינו, לכן יש חשיבות מכרעת להתייחס לעצמנו ולמה שעובר עלינו על מנת להביא למזור.


כמי שהחלימה מפוסט טראומה מורכבת, ומטפלת כיום גם באנשים הסובלים מפוסט טראומה, ממליצה מאוד לעבור תהליך טיפולי כדי לעשות "תיקון" וללמד את המוח שלנו להגיב אחרת לסימפטומים שנוצרו בחיינו.

הכוונה, ללמד את הגוף להתמודד ולהכיל רגשות ותחושות שליליות שחווים עכשיו. אין צורך לחזור לאירוע עצמו ולשחזר אותו. אם יהיה צורך בכך אז דברים יעלו תוך כדי עבודת הריפוי.


לינק לכתבה: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5559450,00.html

0 views
  • YouTube Social  Icon
  • phone
  • מייל
  • Black Facebook Icon