חיפוש
  • הלית וייל

?איך למצוא את הטיפול הנכון לך


כשהתחלתי לחפש דרכי טיפול בגלל מצוקות פיזיות, רציתי לחיות באיכות חיים טובה יותר, ולהתמודד אחרת עם הקשיים, זה היה צעד ראשון וחשוב עבורי בדרך לשינוי.

כדי להקל עלייך, החלטתי לכתוב, בכמה נק', תובנות מהדרך שעברתי, כדי שתוכלי למצוא את המטפל/ת הנכונ/ה לך.


1. שימי את עצמך במקום הראשון –אל תחכי שהמצב יחמיר ולא תהיה לך ברירה. תדאגי לעצמך עכשיו ותהיי מוכנה להשקיע זמן וכסף. כשהחלטתי לעזור לעצמי הדרך נפתחה והשינוי שעברתי היה הרבה יותר נרחב ממה שיכולתי לדמיין.


2. תשאלי שאלות - מה את רוצה שיקרה בסוף התהליך? איך החיים שלך ייראו? ידעתי שאני רוצה להיפטר מהאלרגיות. לא ידעתי אז שיש עוד דברים רבים שניתן לשנות.


3. תסכימי להתנסות – טיפול הוא הרפתקה שונה ממה שאת מכירה מביקור אצל רופא. תתנסי. בפעם הראשונה היה לי ממש מוזר, ולא היה מה להפסיד.


4. חפשי את בעל/ת המקצוע, ולא את ה"כלים" – הכלים פחות רלוונטיים, אלא האדם. תמיד חיפשתי שיטות. בזכות הסקרנות ניסיתי. גיליתי שהמטפל/ת עושה את ההבדל. תחשבי, מעניינת אותנו התוצאה. כל עוד זה לא מלווה בסבל, כמובן.


5. לכי עם תחושת הבטן – כשאת משוחחת עם המטפל/ת תקשיבי לעצמך. התקשרתי למטפלים שונים ופעלתי בהתאם להרגשה. היום אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון. חיבור למטפל/ת שמוביל אותנו במסע, משמעותי.


6. תני לעצמך צ'אנס - ההחמרה במצבך הפיזי/רגשי/התנהגותי היתה תהליך וגם ההחלמה. זה לא קסם. אני בזמנו החלטתי לנסות 10 מפגשים.


7. תני זמן לבניית אמון – אמון הוא הבסיס. לעיתים לוקח זמן לבנות אותו. קחי אוויר ונשמי עמוק, תני זמן לקשר. לוקח זמן ליצור קרקע יציבה ובטוחה במרחב הטיפולי, וזה חיוני בתהליך הריפוי.





4 צפיות
  • phone
  • Black Facebook Icon